Oslo liv, og andre snurrepupperier

Saturday, September 23, 2006

Skilt ved fødselen??

Nå sitte eg i ein sofa på Vigeland og blogge før sengå vente. Me har hatt konsert i Kristiansand domkirke i kveld. Eg oppdaga et par ting der som eg berre må publisera før kvelden e omme.
Ute på bakrommet i domkirka henge bilder av adle som har vore prestar. Te min store forbauselse såg eg ansikt eg hadde sitt før. Hmmmm... E det muligt??

Ansikt 1:
Her har me Friele som prest i Kristiansand domkirke. Eg har hørrt møkje om denne Høyre politikaren frå Bergen. Og eg vett han e brauten, men å ta ein prestastilling uten teologibaakrunn e å dra det litt långt. Herman Friele, her har du dratt det litt for långt.

Her har du Herman når han ikkje e Prest i Kristiansand domkirke.
Når han selge "rettferdig" kaffe.

Ansikt 2:
Det va stort for meg i dag, når eg såg at The Edge har hatt prestestilling i Kristiansand Domkirke. Ireren som te vanlig spele litt gitar, har tydeligvis fleire jern i ilden. Eg e innponert!!

Her har du The Edge når han har tatt av seg prestekjolen. Huå e på, enten det e med kjole eller genser som tilleggsplagg.

Ansikt 3:
Denne mannen måtte eg berr ta med. Han va prest i Kristiansand Domkirke frå 1908-1913.
Eg føle eg har sitt han før, lure på om det e på barne-TV??

Her har du gutten i røken. Kim kunne tru atte han hadde ei birolle som brannmester i Branmann Sam serien??? Det e godt gjort!!
Eg trudde sånn serie innspeling tok litt tid... hmm..

-God natt-


6 hårreisande kommentarar:

Blogger Hanne... fremdeles wheatkiller said...

hahahaha!! skassei. Masse eg ikkje vett visstnok.

3:58 PM  
Blogger Martinsen said...

Ja, det e både snickers og twist!! hohoho

4:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kan det være sjefen til Brannmann Sam?

3:45 AM  
Blogger Martinsen said...

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!! Der va det!! TAKK TAKK

4:12 AM  
Blogger Bjørn Stian said...

Fantastiskt! Forrige helg var det stort møte i Domkirka og da ble presten som ligner på Herman Friele også kommentert... Men du er tydeligvis mer oppegående enn vi var forrige helg, å finne ut hvem 3 av prestene ligner på er intet mindre enn imponerende!

Takk for besøket på Ungdomsgruppa fredag, dere gjorde en konge jobb og folk var virkelig fornøyde etterpå:) God tur videre!

2:01 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bra jobba Martin! Det fekk fram et smil ein seine nattekveld itte et besøk i Disneyland!

3:42 PM  

Post a Comment

<< Home