Oslo liv, og andre snurrepupperier

Friday, February 15, 2008

Røkke å sånn....

Eg jobbe i Asker om dagen, og e derfor e eg ganske oppdatert på kossen det står te med rikingane våre... Fysst ut på denne rikmanns serien min er Kjell Inge Røkke.

Kjell Inge Røkke (født 25. oktober 1958 i Molde) er en norsk forretningsmann. Han eier holdingselskapet TRG Holding, som er største aksjonær i det børsnoterte industrikonsernet Aker ASA med 66,66 prosent av aksjene.

Gjennom eierandelen i Aker ASA har Røkke avgjørende kontroll i Aker Kværner ASA, Aker Seafood, Aker American Shipping, Aker Material Handling og Aker Capital. Aker ASA har også en minoritetsinteresse i Aker Drilling. Aker Kværner en av de viktigste arbeidsgiverne på Tysklands Østersjøkyst.

ZZZzzzZZz ZZzzzzZzzzzZZZz yeah yeah! Get a life man!!!!!!

Uansett, så har eg vore på befaring på den omstridte tomtå hans i Asker. Der holde han på å bygga et gigaslott... Eg har fått tilang på tegningane av både hus og sjøhus...


Fysst et bilde av tomtå som hu e i dag,
ja dte må faktisk 2 kranar te for å få gliset på plass.
Va kje sånn når Olga og maen sko bygga sitt krypinn nei.

Her e dei omstridte teiningane, sjekk den villaen!!
E kje løye han har hatt problemer med nabovarsel, m.m.
I tillegg komme "sjøhuset", som e i Røkke størrelse.


Ja, sånn kan det gå når pengene rår...

Ellers har fruen og eg vore i Hemsedal siå sist.. der traff me denne gjengen:

Litt av ein gjeng.... ;)

Hade!!!


10 hårreisande kommentarar:

Blogger Kjell Rune said...

Hjøøøøølpe meg for ein gjeng!!! Så greit for meg at Røkke skulle gi bort den hytta til meg da. Snakkast.

kR

6:58 AM  
Blogger Jørund said...

Og der var paintkongen tilbake også! Konge!!!

3:03 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hvor stor suksess er det på en skala fra 1 til 10 og ha tilbakefall på blogge-fronten....Hadde det ikke vært best å gi seg når man var på topp...
Lykke til ;)

1:08 AM  
Blogger Ida said...

Toppen e ikkje nådd.. festbrems!

6:17 AM  
Blogger Siri said...

Hey, ikkje diss ner på Røkke..! Like han eg.

Itte ann hadde sote i fengsel for korrupsjon av båtsertifikatsaken, så spanderte ann 100 pizza å brus frå peppespizza te adle insatte å vokterane i fengselet! Kjekkt jorrt av ann.. :)

Hemsedal va ikkje akoratt feil nei..

7:56 AM  
Blogger Torstein said...

Se det var arkitekttegningene sine. Flott! Skjønner jo litt at tegningene er omstridte..
Godt å se at du er tilbake i bloggemodus!

5:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hva skjer'a, Røkke?! Blogginga gått i stampe igjen?

6:05 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hva skjer'a, Røkke?! Blogginga gått i stampe igjen?

6:05 AM  
Anonymous Anonymous said...

I wish not agree on it. I assume warm-hearted post. Particularly the title attracted me to study the unscathed story.

7:23 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nice brief and this post helped me alot in my college assignement. Thank you as your information.

5:05 PM  

Post a Comment

<< Home