Oslo liv, og andre snurrepupperier

Thursday, February 08, 2007

Frå Bergen te lyset.....

Itte ein jobbedag på Sotra med Nachspiel på Bildøy, satte me snuten mot nord. Snakk om å sjå lyset. Me fekk likså godt husrom på et fyr, ja Ulvesund fyr. På fyret holde artist og låtskrivar Sølvi Hopland te, og her ska me ha base fram te ferie.

Itte konserten på Sotra hadde me fest med Karmøy-boys. Dei va på konserten,
noge eg syns va utruligt koseligt.

KARMØY LENGE LEVE!!!

Måløy.... takk Paint!

Ulvesund fyr... vårt hjem denna vekå...

Dagen i dag har vore et evigt stort opplevelses- gilde. Det starta med joggetur samen med Knutis. Ittepå venta Sølvi Hopland med frokost i et av dei 3 fyrene. Livets utsikt onda frokosten. Med Stadt rett i vest.

Utsikten frå Ulvesund fyr.

Itte frokost fekk me et hett tips om Kråkenes fyr, heilt uti havet på Måløy. Me snakke så goe utsikt atte eg anbefale å oppleva det, for det blir litt vanseligt å forklara. Men sjå på bildene. ;)

Det va effektive 25 kalde grader...

På veien te Kråkenes stoppte me på Ryknes strand... det va ein gång Norges finaste strand
(ifølge lokale heltar) Eg har mine tvil, helsing Karmøy-strendene...

Utsikt i vinkel...

Dagen i dag har vore rekreasjon for kropp og sjel. Programmet vårt e så ukristeligt heftigt atte det halva konne vore nok. Men ein fridag jere susen, så e me klar te fight i mårå... Sko berre hatt Ida her nå... 8 dar igjen nå....


snakkes på
www.roadservice.no

10 hårreisande kommentarar:

Anonymous Anonymous said...

Hei Martin.
Moro å se at dere er på de traktene. Det er min kjæres favorittsted på jord (Raudeberg). Ikke akkurat verdens navle, men det er veldig fint der. Sitter på lesesalen og forsøker å skrive mine 10000 ord på fordypningsoppgave. Du kan bare glede deg til neste år. Ønsker deg en fin tid videre.

4:36 AM  
Anonymous Anonymous said...

Som en kråkenes kjenner så er det trist å se at du kaller refvik sanden for ryknes. Men det kan sje den beste ;)
Onkelen min bor på kråkenes, og Sølvi Hopland er jo kjæresten hans..Morsomt å se at det er dit dere drar av alle steder det er mulig å dra i Norge:)
Dere er forsatt utrolig flinke! (sikter til konserten i Hoeggen kirka i Trondheim )

12:16 PM  
Blogger Martinsen said...

Takk for det Ragnhild ;)

3:08 PM  
Blogger Martinsen said...

Maria Kråkenes: Sorry borry, eg huska kje ka den strandå hette, så eg tok et råtipp.. ska retta det opp eg. Sølvi har kje nevnt atte hu har kjæreste på kråkenes fyr. ;) Litt info like me...

Men koseligt du sjekke bloggen ;)

hei hå...

3:10 PM  
Blogger Kjell Rune said...

Virka meget eksotisk å bu i fyr. E i Oslo akkurat nå. Student Impuls. Hei hopp!

2:40 PM  
Blogger Knut Olav said...

Martin, du er og blir kolage. Og paint-kongen...

2:48 PM  
Anonymous Anonymous said...

Du glemte å fortelle om hvem som våknet deg... Rett ut på joggetur du liksom. Hei hei hei....

3:02 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nå er det bare 6 dager igjen. Å hei å hei å hei :)

3:11 PM  
Blogger Martinsen said...

Takk Knutis!!

4:11 PM  
Blogger Martinsen said...

Ida, fakta o det! Kossen konne eg glømma det.. tenk når du ska vekka meg kvar måren.... blir andre boller ;)

4:12 PM  

Post a Comment

<< Home