Oslo liv, og andre snurrepupperier

Wednesday, January 17, 2007

Vinterstemning... endeligt!

Kvite snø, blå himmel, dyraspor i snøen.
Endeligt fekk me oppleva vinteridyllen.
Trøndelag e nydeligt altså.

Vinter e noge me har sitt lite te på vår ferd i Norge. Men endeligt blei det vinteridyll, med brøytekantar, blå himmel, og gamle Olga på sparken. (sladdestemning med bilane.) Eg elske det!!
Nå sitte eg forresten i det styssta huset. Me snakke prestaboligen i Orkdal. Tipp lengden på dette huset!! nja.. litt meir... me snakke 30 meter folkens! Tormod, Knutis, Jørund og meg hadde befaring i kåken. Me jekk ås vill. Altså, her snakke me 30 meter lång, og nermare 10 bredt. Tormod har logge å spronge frå ein enden te andre.... han prøve på nye 60 meters rekord.
Det e heilt drøyt altså! Digg hus, og digge folk. Me snakke sjølvaste sognepresten med kåna og ungar. Utforbi ligge ein diger prestegård. Snadder Olga!!

-Vinterkyss-

Me fortsette ferden i dette vinterlandskapet i mårå. Me hadde forresten ein heilt fantastiske kveld i kveld. Orkdal menighetshus va plassen, og det va ein opplevelse. Trøndelag har te nå vore tipp topp. Dårr ligge bilder på Roadservice si himasia. Den blir oppdatert kvar dag, så sjekk den ut.

Nå ska eg hoppa i teinå. I mårå vente Bjugn menighet, med alt det måtte innebera. Me snakke ferja i øve ein time, og norsjøen som nermaste nabo. Eg glede meg.

-natta-

13 hårreisande kommentarar:

Blogger Jørund said...

Bølgestemning i morra. Blir herlig...

4:20 PM  
Blogger Kjell Rune said...

Ja, det e jo nesten sø Stavanger med all den snøen...not. 3 frostnetter har me hatt i heila vinter. E det muligt? Reise sikkert te Røldal på lordag og sjekka om skine virka fortsatt.

Helsa folk.
Ammen.
kR

4:32 AM  
Blogger PrettyWomen said...

Vi har også lyst på snø! Men solen i Kenya frister også... :D

1:23 PM  
Blogger Hanne... fremdeles wheatkiller said...

har vore litt vinterstemning her i oslo o. litt snø, å bitkjekaldt! men glede du deg te ferjetur?? ka skjer da?!? ;) eg huske et visst grønt tryne...

1:42 PM  
Blogger Martinsen said...

God tur Kjell Rune!! Me ska kansje i Oppdal på stå øve heljå. Det hadde jaffal vore digg ;)

snx

3:03 PM  
Blogger Martinsen said...

AFRIKA!?!?! Booring.... NOT!! Missune dokke sinnsykt!!! Gled dokke i hjel.... komme aldri te å glømma Afrika turen me hadde i sommar. Det e fakta o det!

3:04 PM  
Blogger Martinsen said...

Hanne: Kje va frekke!! Eg blei ikkje kvalmen i dag tenk! Båten va mindre enne Olga, og den turen va berre på 20 min. Sådetså!
KA som skjer!? joda, det ska eg sei deg. Reising, konsert, treffa møkje folk, ha det fantastisk kjekt, møkje dårlige humor, digg gjeng m.m.

3:07 PM  
Blogger Martinsen said...

Hanne: Heilt topp altså.. Kossen går det på Karmøy/Oslo??

3:08 PM  
Blogger PrettyWomen said...

Ja, vi er reisesyke til tusen og gleder oss ihjel!

1:56 AM  
Blogger Hanne... fremdeles wheatkiller said...

Oslo, så eg har holdt meg i i d sista, e fin fint. Innbrudd i bilen einaste, d va ganske så drit! Sånn ellers e d barra kjekt. Va på nyttårsfest på f2 forrige helg, skikkeligt bra! :D

Forresten bra at sjøsjukå di har blitt bedre. Kje grett å verr grønne ;)

4:55 PM  
Blogger Hanne... fremdeles wheatkiller said...

Må barra få sagt at d snøe heilt villt her i oslo nå!!!

11:50 AM  
Anonymous Anonymous said...

Dere er heldige altså! Jeg vil også reise rundt i Norge... :(

3:14 AM  
Blogger Martinsen said...

Dårr e ein ledige plass i bilen, for å seia det sånn.... :)

12:08 PM  

Post a Comment

<< Home