Oslo liv, og andre snurrepupperier

Friday, October 13, 2006

Pariserpizza, pariserhjul, pariser.....

folk!?! Ja, folk e dårr jaffal nok av i denne byen. Folk som springe og folk som går, ja til og med folk med rødt hår. Dette hørrtes meir ut som et dikt av Odd Børretzen så eg stoppe der.

Eg nyte ferien i Paris, og dele et par bilder med dokke. Ida og eg har traska ganske så møkje desse dagane. Bildene e frå Notre Dame, og elvå Seinen som renne i gjønå Paris.

Litt fakta om Notre-Dame:
Kjørkjå blei bestilt i 1159 av biskop de Sully. Den fysste steinen ble lagt i 1163 og markerte begynnelsen på to århundrers slit for hærskarer av gotikkens arkitekter og middelalderens håndverkerar. Kjørkjå ligge på øynå Île de la Cité. Kjørkjå er bygd som en basilika med fem skip, tverrskip og kor med utvendige kapeller og gravmæler. I vest e det to 69 meter høge tårn og en fasade som e rikt dekorerte med skulpturar og reliefer. Øve Dommedagsportalen e et av kjørkjås rosevinduer, med glasmalerier fra 1200-tallet. Kjørkjå ble restauret 1845-64
.... booring....... zzzzzZZZzz.....

Nå e det helg, og "Tour Eiffel" ska bestigast. Blir kje kjent i Paris av å sitta å blogga....

-Snakkes-

9 hårreisande kommentarar:

Blogger PrettyWomen said...

Er du ikke på besøk hos kjærsten din? Hvorfor blogger du i det hele tatt da??

3:36 PM  
Blogger totliii said...

så bra atte du skrive "kjørkjå". eg trudde eg va åleina i heile verden om d.

2:54 AM  
Blogger Jørund said...

Lille luring Martin. Men jeg skjønte det hele tiden!!!!

6:10 AM  
Blogger Nancy said...

GRATULERA Martin!!!! Karen fortalte meg nettopp nyheten!! :)
gratulera gratulera!! hehe

8:32 AM  
Blogger Hanne... fremdeles wheatkiller said...

Grattis!! Så utruligt kjekt at dåkke o forlova dåkke! En bra kille och en bra tjei! tjohei... (eg e øvetrøtte)

4:41 PM  
Anonymous Anonymous said...

GRATULERER!!
e og ingunn feira med ein real middag. alle hjerter gleder seg.. :)

8:32 AM  
Blogger Silje Nicoline said...

Hei Martin=) Fikk høre nyheten fra Geir og Kjetil=) Det er jo bare MEGA kozelig!!! Gratulerer så masse begge to=)Kos deg videre i Paris!
Klemz fra Silje Nicoline

9:23 AM  
Blogger Roar Eikli said...

KONGE asså!! gratulerer i bøtter og spann, og jeg VISSTE det!!! Dette er en gledens tid:) du er rå martin!

2:17 PM  
Blogger Martinsen said...

Takk takk takk takk!!!!

1:57 AM  

Post a Comment

<< Home